1e dag Las Vegas

Na maanden voorpret en voorbereiding. (Ik zeg te veel spullen verzamelen, en later achter komen dat dat op de 1 of andere manier ook allemaal in je koffer verwerkt moet worden)
En nog dingen vergeten… Ik kan dat.
Eerst afscheid van de mannen nemen en opa en oma natuurlijk. We hadden een een huilbui verwacht, want tja een week is best lang.
Maar de enige die stond te slikken was ik. Het was zelfs zo dat Victor zijn schooltas al op zijn rug had zitten om gewoon zoals elke dag naar school toe te gaan. Bepakt en bezakt op weg naar Amsterdam Nadia oppikken.
Op Schiphol toch maar even de koffer laten sealen. De kwaliteit van de koffer had niet echt hoge verwachtingen.
9,- per koffer is goed te doen. Maar zei de beste seal man. Een slotje bij je koffer is het beste want als je hem sealt is de keuze om jouw koffer open te maken erg groot. Met een slot is dit aanzienlijk kleiner. Ach doe ook maar… Zal de prijs achterwegen laten (we hadden er bijna 3x onze koffer van kunnen sealen) leerzaam momentje.
Ondertussen kwamen Dennis Alex Rob en Kim ook aangelopen. Toen had ik mijn eerste momentje van joehoe we gaan!
Inchecken ging lekker snel. Douane ook prima. Vriendelijk blijven lachen en “ja meneer ,nee meneer zeggen” Werkt tot nu toe erg goed. Vriendelijk lachen ook, al werkt dat bij de vrouwelijke douane en beveiliging vaak averechts. Na ons eerste drankje en wat eten samen was het tijd voor tax free shoppen.
(Luchtje en sigaretten) Dennis en Robert hebben nog 2 Polo’s gekocht. Aangezien we Alex al 4 keer subtiel de naam Starbucks had laten vallen kwamen we op het spontane idee om een een coffee to go te halen. rob daar ook een nieuwe ervaring verwerkt een nougat blokje van 2 bij 2 cm voor 2.25. Vol nieuwsgierigheid gekeken hoe de smaak ervaring was. Ik denk dat mijn krentenbol net zo lekker smaakte maar volgens Rob was dit echt een smaak beleving… Zelfs het meisje wat werkzaam was bij Starbucks die haar pauze aan het houden was keek hem ongeloofwaardig aan. En sloot haar veelzeggende blik af met de woorden ” ik vind er niets aan”. Op naar de gate. Stukje lopen ,even zitten. En wachten tot we het vliegtuig in konden. Na een paar minuten zei Kim (gelukkig) kunnen we nu al naar binnen? …oh shit ja! Als eerste gaan we naar Londen om vanaf daar over te stappen naar Vegas. Een compacte Airbus stond klaar om ons te ontvangen. Het was met opstijgen en vliegen erg helder dus een mooi uitzicht.Boven London nog wat rondjes gevlogen om uiteindelijk te kunnen landen. Omdat het zo helder was hebben we de London-eye en de towerbridge goed kunnen bekijken. De overstap in Heathrow was krap maar haalbaar. Bij de entree had ik meteen ‘wauw’ moment 2 zitplaatsen in een S vorm zodat je de ruimte had maar toch bij elkaar zat. …..en toen werd ik verzocht om door te lopen naar het einde van het vliegtuig. Aha dat was de business-class dus. Super bediening , krappe zitplaatsen dat wel en dat zegt iemand van 1.55. Als de gene voor je naar achter gaat zitten ben je eigenlijk verplicht om ook naar achter te gaan zitten. Maar aan de andere kant had ieder zijn eigen beeldscherm met touch screen. Met veel keuze qua films audio en tv series. Ook het uitzicht was weer helder dus veel en mooi kijk entertainment. Uitdaging was wel dat als de dame naast ons lag te slapen je moest wachten tot je paars zag. Aangezien ik haar wakker moest maken om er langs te kunnen. Paar keer een kleine turbulentie gehad. Wanneer je dus heeeeel nodig moet je al swingend door de turbulentie loopt en blij bent dat je even je benen kunt strekken. En dan charmant swingend op de wc wilt gaan hangen. Zijn van die momenten die niet vaak voorkomen. En dan opgelucht de wc verlaat en je denkt even mijn beentjes strekken tot je het bordje ‘fasten seatbelt’ ziet.Na een halve minuut. Niets benen strekken maar zonder mensen als bumper te gebruiken naar je plek terug. Half liggend half lopend de dame naast ons passeren. De reis vervolgen. Maar na 9u dacht ik, ik ga mijn tas inpakken. We zijn er bijna (een uur nog dus) Stil zitten en niets doen is niet zo mijn ding zeg maar.
Bij de security heb ik echt wel een verhoogde hartslag. Aangezien die mensen achter de balie bepalen of jij het land in komt of niet. En hoe langer de rij hoe zwaarder die beslissing wordt in mijn hoofd. ( zouden ze een bekeuring van mijn brommer zwaar opvatten. En oké ik had niet flapdrol tegen die agent moeten zeggen) beste balie meneer viel best mee. Wel even een print van alle vingers laten maken en een foto. En dat moest iedereen laat dat duidelijk zijn. Koffers waren door de rest al opgepikt dus op naar de uitgang. Hoek om en daar stonden Erwin en Jordy ons al op te wachten zo raar zo grappig en zo onwerkelijk. Maar zo cool. We’ll meet in Vegas! Deuren door en alle welbekende lampjes banners en billboards kwamen ons te gemoed. Bij de auto een GMC ( vette bak) hadden de mannen een welkomsdrankje Budweiser en de speakers op standje hoog staan. Welkom in Las Vegas. Met een kwartiertje rijden en veel ooooohh’s en aaaaaaah’s onderweg bij het huis aangekomen. Super groot en verlicht zwembad maakte het plaatje compleet. Ook was er meteen een bbq voor ons geregeld dus TOP ontvangst. Ook kregen we (Gert en ik) een huwelijks overnachting in hotel New York New York de avond na de ceremonie. Echt een verrassing! En zo lief. meteen maar verteld dat wij voor morgen avond een etentje in de planning hebben met z’n allen. Helemaal leuk! … Al snel kakte iedereen behoorlijk in. Het slapen op de slaapbank is heel goed bevallen. Waarschijnlijk hielp de coma-stand in mijn hoofd er goed aan mee. Vanavond nog maar een keer testen. Vandaag begon de dag vroeg (6u) langzaam druppelde iedereen zijn kamer uit. Samen heerlijk ontbeten. En gewoon genieten van alles. Even beseffend waar je bent. De die hards hebben al een duik genomen. Ik was hier (blog) aan begonnen met tussen poses en terwijl ik typ komt een politie heli een paar keer laag overvliegen. Past toch wel in het plaatje, Amerikaanse sirene op de achtergrond maakte het af. Even stoppen Nederland Australië kijken (9u smorgens hier) met water, bier en vers gesneden meloenen. We hebben het slecht. We hebben gewonnen maar spectaculair is anders. Maar nogmaals we hebben gewonnen! Smiddags onze auto gehaald en dat is een mooie crystler met 7 zitplaatsen. Knap want de mannen hebben zich niet om laten praten met het welbekende verhaaltje ( de auto die u heeft uitgekozen is de airco niet goed werkend maarrrr voor $100 per dag heeft u deze of deze mooie auto) knap want we gingen de auto halen en konden kiezen uit 4 verschillende auto’s. Alle 4 de airco’s kapot?? Nou mooi niet dus! Een mooie auto met alles er op en er aan! Daarna boodschappen gedaan ( alles maar dan ook alles in groot verpakking) standaard verpakking in Amerika. Daarna terug naar het huis. Even geluncht en nu relax aan het zwembad en typ ik hier mijn laatste woorden neer. Vanavond met z’n allen eten en de strip verkennen. Tot laters!

20140618-145626-53786481.jpg

20140618-145627-53787404.jpg

20140618-145628-53788407.jpg

20140618-145626-53786836.jpg

20140618-145628-53788931.jpg

20140618-145629-53789581.jpg

20140618-145626-53786065.jpg

Dit bericht werd geplaatst in Been / Heup. Bookmark de permalink .

2 reacties op 1e dag Las Vegas

  1. ingrid zegt:

    Hoi. Mooi verhaal. Wat een belevenis. Amerika is niets veranderd met zijn strenge regeltjes. Veel plezier. En zijn jullie al stiekum getrouwd door Elvis.

  2. agnes van loon zegt:

    heel leuk geschreven dus heel leuk om te lezen!! Geniet er lekker van maar volgens mij is dat geen probleem!!hugs van de van Loonsxxxx

Geef een reactie

