Sint Maartenskliniek wat nu..

2 weken geleden ben ik weer bij de St Maartenskliniek geweest.
Zij hadden per post hun advies gegeven over mijn hele medische dossier, die ze overal opgevraagd hadden.
Na de foto te hebben bekeken van mijn wortel blokkade in de rug (de hernia) is in de kliniek geconstateerd dat de
Blokkade niet goed gezet is …dat verklaarde ook de pijn.
Ze gaven mij het advies dit nomaals uit te voeren.
Wij wilde daarover praten dus vandaar onze reis weer naar Nijmegen.
Goed gesprek gehad en zonder in het dossier te kijken herhaalde hij alles wat ik de afgelopen jaren had gehad gedaan.
Mijn vraag was vooral hoeveel procent kans van slagen heeft deze injectie.
Deze vraag omdat
1: De pijn zo heavy was , ik absoluut geen last van mijn rug had maar na die injektie wel, gevolgd door maanden therapie bij de fysio voor mijn rug (!)
2: Het volgens mijn gevoel niet klopt dat het vanuit mijn rug komt. Maar he wie ben ik..

De arts snapte mij goed en ook mijn vraag tekens.
Maar hij legde het anders uit. Hij zei je bent nu al zo lang bezig we gaan nu niet de symptomen gaan bestrijden maar dingen uitsluiten.
Zodat alle opties weg gestreept kunnen worden.
Daar zat wel wat in.
We hebben wel gevraagd of ik de blokkade dáár kan laten doen. En niet weer door die slager in Ter Gooi.
Dat kon gelukkig.

Ze gaan als volgt te werk.
Ik lig meteen onder een scan en ze injecteren eerst röntgen vloeistof om te zien of ze de juiste ’gangen’ hebben die naar mijn heup gaan.
Hebben ze de juiste weg gevonden dan brengen ze het vloeistof in die de wortels plat leggen.
Nou je kunt je voorstellen dat ik daar erg naar uit kijk…niet!
En mocht dit niet helpen hebben we ook meteen de vervolg stappen besproken, ze gaan zich dan echt richten op de heup evt met een operatie.
Nou van mij mogen ze me van mijn hals tot enkel opensnijden… als dat helpt! Ik teken ervoor.

Nu een brief binnen gehad ter bevestiging dat we de 30 Oktober een afspraak hebben.
1e afspraak was niet kort gesloten met mij,was daar iets mis gegaan, dus ik werd gebeld. Mw we staan hier op u te wachten… huh?!
Was dus een foutje.
De 30e dus. Mijn maag draait al om bij het idee. En ja ik geef het toe ik ben bang. En dat zeg ik niet snel…
Gelukkig kreeg ik ook meteen wat “voorbereidings-lees-stof” mee… Kan ik me er fijn op voorbereiden.
Geloof me er staat informatie in die ik NIET wil weten..slik.
Ik ga nu weer even de struisvogel uithangen.
Kop in het zand! *ik ben er niet ik ben er niet ik ben er niet*

Dit bericht werd geplaatst in Been / Heup. Bookmark de permalink .

Een reactie op Sint Maartenskliniek wat nu..

  1. gold price zegt:

    Kraakbeen beschadiging kan komen door trauma (bv afgescheurde voorste kruisband in de knie) en erfelijke afwijkingen zoals heupdysplasie (het niet goed aansluiten van de heupkom en kop). Al deze oorzaken geven een verkeerde belasting en een beschadiging van het kraakbeen. Ook door een onsteking kan het lichaamseigen kraakbeen niet meer als zodanig herkend worden. Het lichaam reageert hierop met een afweerreactie tegen het kraakbeen. Dit laatste wordt reuma genoemd. De slijtage van het kraakbeen zal een ontstekingsreactie en pijn geven. Het lichaam gaat proberen de gewrichten te stabiliseren en er zal nieuw botweefsel gevormd worden in de gewrichtskapsel (kapsel dat om het gewricht zit).

Geef een reactie

