Rozen verven met…. voedselkleurstof

Witte rozen zijn maar wit…

Via Amerika kon je zaden kopen ‘regenboog rozen’ met allemaal verschillende kleuren rozen blaadjes.

En ja ben er volledig in getrapt, nou ik heb ze op verschillende manieren proberen te ontkiemen incl de buurman zaden gegeven en hem het laten proberen …maar helaas.

En als je me een beetje kent dan weet je…wat ze in haar kop heeft heeft ze niet in haar kont 🙂

Nou ben ik erg fan van de kleurstoffen van voedsel, cake’s worden daar echt heel happy van!

Afbeelding

Dus….dat zou misschien bij rozen ook kunnen.

Ik bedoel het is vloeistof, en rozen groeien in vloeistof. 1+1=2

Nou de test en de uikomst waren iets minder dan ik gehoopt had, maar dat zou goed kunnen omdat ik het water met wat druppels vloeistof had gezet, misschien had ik er iets meer in moeten doen.

(geduld geduld geduld…ik heb ze bijna ‘open’ gekeken)

Toch… geeft het na wachten .. een leuk en vrolijk resultaat!

groen/blauw/rood (blauw pakt het beste)

1= net in de vloeistof gezet 2= paar dagen later 3= zo staan ze nu!

Afbeelding

Je gaat gewoon aan het werk zoals normaal je zou doen bij rozen.

let op geen blaadjes in het water, en schuin afsnijden.

zet wel een onderzetten onder je vaas want de kleurstof trekt overal in en lastig te verwijderen.
Afbeelding

 

 

ps net pas gegoogled …er waren meerdere op dit idee gekomen ha ha…

Dit bericht werd geplaatst in Diy en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

