Zo simpel .lampje maken met fruit!

 

Ik heb dit idee op internet gezien al een paar jaar terug, ik vond het zo grappig.

En ben na het maken… nou ja maken…is en té zwaar woord eigenlijk. Het is te simpel om het ‘maken’ te noemen.

Elke keer dacht ik eraan maar toen lag de schil al in 10 stukjes voor me.

Nu gedaan en ik vind het resultaat té leuk!

En het staat hier nu al 2,5uur te branden en dat blijft het nog wel even doen als er zo naar kijkt.

Je hebt nodig.

*Mandarijn (geen idee of het bij een sinaasappel ook zou werken,ik denk van wel)

*mesje

*olijfolie

*aansteker/lucifer

De mandarijn snij je in 2e.

Nu haal je voorzichtig het vruchtvlees eruit…en eet dit op 😉

Wees voorzichtig met de schil eraf halen, het witte sliertje wat aan de schil zit in het midden,dat moet
aan de schil bevestigd blijven,dit is namelijk je lontje!

Je giet dan voorzichtig 3/4 het halve rondje vol met olie. let hierbij op dat je lontje niet onder de olie zit want dan kun je hem niet aansteken.

Je zet de halve manderijn op een potje oid, in ieder geval dat het stevig kan staan en…. steek het lontje aan en klaar ben je!

Geeft veel meer licht dan een waxine lichtje, en het ruikt ook nog eens lekker.

Dit bericht werd geplaatst in Diy en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

