Dip dye, Ombre haar …Mét Dylon !!!

Hoe ik erop gekomen ben… geen idee. Waarschijnlijk omdat mijn interesse bij haar ligt en ik dol op dylon textiel verf ben!
Als 2e wil ik zeggen, doe dit op eigen risico, ik zal de laatste zijn die zegt “dit is echt heel goed voor je haar” het is tenslotte textiel verf en geen haarverf.
Ik had dit al een tijdje in mijn hoofd en mijn haar was op zo’n goede lengte dat ik dacht mocht het mis gaan,kan ik altijd het stukje eraf knippen. Rare geest I know

Oke en nu de stappen die ik genomen heb.
Leg alles klaar.

Nu begin je aan de blondering, dit om de kleur (dylon) zo helder mogelijk te laten uitkomen op je haar, heb je al blond haar dan is dit natuurlijk niet nodig. Ik gebruik zelf deze want mijn haar is lastig ‘echt’ blond te maken. Deze versie maakt volgens mij zwart haar nog blond.
Denk aub aan je kleding en omgeving, deze heftige substantie ‘bijt’overal in…

Pak de ‘pakketjes’ haar netjes in, blondering heeft de neiging om vloeibaarder te worden wanneer het op je haar zit. Denk daarom en sluit de verpakking om je haar dus goed af.

Hou je aan de aanbevolen wachttijd, of kijk tussen door even of de kleur de juiste is die je wil, mocht het eindresultaat wat te ‘geel’ zijn voor je haar is de kans groot dat je het te kort hebt laten zitten. De fases van blonderen is zwart,bruin,oranje,geel, blond. Mocht het te geel voor je zijn kun je er voor kiezen om er een minuut of 10 zilver shampoo in te doen.. ik hoor je denken ‘dat is toch voor grijs haar’ idd dat is ook zo maar het heeft de werking van de gele gloed uit je haar te zuigen. #tip


Dit moet zo’n beetje je eind resultaat zijn, de lengte van de blonde plukken bepaal je natuurlijk zelf en het mooie van Ombrehair is dat het niet precies hoeft te zijn, geen rechte kleurstreep op je rug. Ik zelf heb haar in laagjes en heb ook de laagjes aan de zijkant van mijn gezicht meegenomen, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.


En nu ga je aan de kleur beginnen *spannend* Ik heb de Dylon zakjes gekozen.Te koop bij de meeste drogisterijen (Trekpleister, etos ed) Je hebt de grote pakketjes,doosjes, maar dat is voor dit gebruik veel te groot , de tinnetjes,kleine blikjes, Ik heb het zakje gebruikt omdat daar de leukste felle kleuren tussen zaten en de inhoud ruim voldoende moest zijn. Ik heb gekozen voor de Flamingo Pink.
Doe de verf in een bakje wat vies mag worden en ook bij deze verf let op je kleding, handen en omgeving. Je wil niet dat je tapijt of kleding ook de kleur worden die jij in je haar wil hebben. Mix de verf poeder met conditioner en water ,let op de substantie moet niet te vloeibaar worden, liever te dik dan te dun..dit ivm het druppelen vam de verf op het haar. Mix het goed en het geeft niet het blijft korrelig ,dit komt omdat in de poederverf ook zout zit, dit komt omdat zout de kleur vasthoud op textiel….en het is tenslotte textielverf!
Herhaal dan stap 2 & 3

** Misschien was het je opgevallen ,of niet, maar ik heb een make-up kwast gebruikt, ik kon mij haarverf kwast niet vinden en heb maar even voor de makkelijkheid naar een oude ‘blush brush’ gegrepen en wonder boven werkte dit erg goed **

Tadaaaaaa….

Dit is (als het goed is) je eindresultaat, spoel het goed uit..en ja het duurt best lang voor dat je was water weer helder is. Maar ik was tervreden. En helemaal omdat ik niet verwacht had dat het zo goed zou pakken, ik heb het nu een aantal dagen en het zit er nog steeds in, ook na het wassen. De kleur gaat namate je meer wast wel weg, tenminste deze kleur. Andere kleuren heb ik nog geen ervaringen. Maar dat komt vast wel 😉

Dit bericht werd geplaatst in beauty, Diy en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Dip dye, Ombre haar …Mét Dylon !!!

  1. Bora zegt:

    gaaaaffff!! wel gedurfd hoor met die textielverf, ik blij voorlopig ff “safe” zodat mijn haar weer kan aansterken hihi, maar ik vind t cool!!

  2. deijsprinses zegt:

    Waarom heb je geen roze haarkleuring gekocht? Textielverf op je haar? :/ Da’s wel heel slecht.

    • yvet78 zegt:

      Ja idd daar heb je helemaal gelijk in , je hebt natuurlijk Directions en Stargazer ,die potjes zijn rond de 8 euro. En dit 2 euro nog iets. En het is ook niet iets wat je op je hele haar moet smeren..kan wel maar ik zou dat zelfs niet durven. Maar het was puur een test en het is gelukt, en ik vond het zo grappig vandaar dat ik het deelde. Maar wat ik ook aangeven heb.. het is op eigen risico. ps Leuk dat je gereageerd hebt. Liefs Yvet

Geef een reactie

