haar tinsels / hair bling


Ten eerste ik ben gek op aparte haar gadgets, op internet zag ik een foto van Beyonce met een soort van glitter haar.

Conclusie zonder je haar te kleuren of knippen toch een andere look. Na wat gespeur kwam ik er achter dat dit nieuwe fenomeen meerdere namen had. Hairbling ,hairtinzel ,glitterstring… Ik hou het bij tinsel. Het heeft me een paar (vermakelijke) uurtjes gekost, tot ik de juiste gevonden had en besteld. En natuurlijk liep mijn pakketje vertraging op… maar eindelijk ik kreeg ze!
Op youtube zocht ik hoe ik ze het beste kon aanbrengen en daar had ik (zoals wel vaker) me flink op verkeken..oke als ik drie armen had gehad was het een stuk makkelijker. Maar ja… Nadat mijn vriendinnetje Deborah zich zelf vrijwillig had aangeboden om mij te helpen (thank god) zijn we aan de slag gegaan. Op youtube kun je vinden hoe je de ‘knoop techniek’ moet doen. Je pakt hierbij ongeveer 3/5 haren en knoopt deze vast met de tinsel. Dus als het waren een knoopje op de hoofdhuid van haren en de tinsel. Dit bleef bij mij max een dag op 5 zitten. En dat vond ik wel erg kort. Ik wilde er langer van genieten. Om ze nu maar aan de kant te gooien en nooit meer te gebruiken..nee!
Dagen gingen er overheen om een nieuwe manier te vinden. Ik heb 2 manieren gevonden wat ook beter voor je haar is. De meest makkelijke manier zijn micro (knijp) beads.

Dit blijft eigenlijk zo lang zitten als jij wilt. Of ze groeien uit. Ze zijn door het openknijpen van de bead ook makkelijk weer te verwijderen.

De 2e manier was met plastic rubberen dopjes, deze zitten vaak achter je oorbellen als je ze koopt. Je kunt deze plastic doorzichtige dopjes ook los kopen (ebay of bij Claire’s) deze doe je net als bij de micro bead..je trekt de haar en de tinsel door het dopje heen met een haak (threader tool)

Dit is wel een een ‘klusje’maar je moet er even de handig heid in krijgen. En dan gaat het heel makkelijk.
Hier het eind resultaat..en ik heb ze nu al 2 weken in.

Dit bericht werd geplaatst in beauty, Diy en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

