Vistaprint

Bij Vistaprint bestaat geen klantenservice.

Een aantal maanden geleden kreeg ik een email van Ibood.
1 voucher waarde 30,- voor 15,- (als ik de prijs goed heb, waarde was in ieder geval 30,-)
Mijn flyers voor Samenleuk begonnen op te raken en daarbij ook mijn visite kaartjes.
Voor 60,- aan te goed kon ik dat dus mooi gebruiken vandaag… dacht ik!

Ik maakte een flyer aan en ontwierp mijn visite kaartje.
De kosten waren in totaal 66,- en nog wat. Mooi dacht ik dan hoef ik enkel maar 6 euro bij te betalen.
En automatisch (Ik bedoel na 5 pagina’s doorgeklikt te hebben met ‘deze aanbieding wil u niet missen en u heeft maar 10 minuten de kans om deel te nemen’) kom je terecht bij de af reken pagina..en plop er komen ineens allemaal extra kosten bij zoals bijv btw, invoeren van logo 5,-, afwerkkosten oid. En als eindrekening was dat 82.82 Euro. Behoorlijk verschil dacht ik zo.
Daarbij moet ik wel vertellen dat je een heleboel verschillende afwerkingen kunt kiezen, glanspapier, eco papier, achterkant laten bedrukken ed. Hier heb ik niet voor gekozen , ik moest even low-budget blijven. De exacte extra’s kan ik nergens meer terug vinden..heel vreemd! Hmmm… Maar oke ik besloot de vouchers in te vullen, zag alleen niets van het bedrag afgaan, het hokje om de voucher code in te vullen was weer blanco dus ik vulde voucher code 2 in. Nog zag ik niets van het bedrag afgaan. Nou wilde ik betalen met paypal, omdat je daar meteen een rekening uidraai via mail mee krijgt en dat makkelijk voor de zakelijke administratie is. En weet ook dat als je doorverwezen wordt naar je pay-pal account je nogmaals het bedrag te zien krijgt. Dus klikte verder, ik zou dan immers op tijd zien of de voucher’s nu wel/niet geaccepteerd waren. Tussen door had ik snel gekeken *mocht het mis gaan* of het telefoonnummer bekend was van Vistaprint, gevonden en opgeschreven.
Na doorverwijzing naar mijn paypal account kwam er geen bedrag achter te staan. Stom maar in goed vertrouwen op oke gedrukt, ik had immers toch het telefoonnummer.
En toen ging het dus mis… ik kreeg geen rekening in mijn mail- ter bevestiging. Dus meteen gebeld. Want hoeveel waren nu de uiteindelijke kosten? en is dat met of zonder de vouchers?
Ik belde,na een standaard keuze menu kwam ik bij een heer uit, ik legde mijn verhaal uit en gaf aan dat ik er nou niet zeker van was of mijn vouchers nou geaccepteerd waren. ‘Diepe zucht’ ..eerste instantie denk je nog.. huh. Maar oke ( heb zelf bij een helpdesk gewerkt weet hoe chaotisch dit is, maar regel 1 was bij ons, hoe dan ook je blijft vriendelijk) Maar oke , ik dacht ik zal het wel verkeerd gehoord hebben. Ik moest mijn accountnummer geven en zo kon hij het nakijken. Nou u heeft al een hoop bespaard, hij bedoelde alle aanbiedingen die ik genomen had, die aanbiedingen zijn er ALTIJD. Maar ik dacht ik reageer niet. Hij vroeg mij wat ik op mijn pagina zag bij ’status’ en daar stond zoiets als ‘bezig’ dus gaf dit door.
Ja dan kan ik nu niets voor u doen, daar moet verzonden staan, dus het product moet eerst betaald zijn en dan kan hij er iets aan doen. Heel raar, want ik reageerde juist zo snel mogelijk om de evt afschrijving voor te zijn. Dus ik herhaalde nog een keer wat hij zei en hij beaamde dit. Uw status moet veranderd zijn in ‘verzending’ , dus moet u morgen ofzo maar even terug bellen
Eigenlijk een beetje in verwarring heb ik gezegd oke, en had opgehangen. Ik ben dus om de minuut gaan kijken of mijn status al veranderd was en idd een paar minuten later was het zo ver. Hup , bellen dus maar. Kreeg weer de vrolijke Frans aan de telefoon, dus ik refereerde naar het gesprek van een paar minuten daarvoor en hij zei ‘oh ja’ met de welbekende zucht.
Ik zei behoorlijk opgetogen dat mijn status veranderd was. Hij ging nogmaals inloggen op mijn account en zei toen tussen neus en lippen door. Je kunt maar 1 voucher per bestelling gebruiken. Dit heb ik nergens zien staat, heb er zelfs naar gezocht. En aangezien het voucher hokje na invullen weer leeg was heb ik dus het 2e nummer ook ingevuld. Als dit niet mogelijk kan zijn, waarom werkt het systeem dan zo dat ik er nog 1 in kan vullen, of krijg ik geen melding met’ u heeft al een vouchercode ingevoerd, het is niet mogelijk 2 vouchers tegelijk te gebruiken’ oid. ‘Nou het staat toch echt op de site reageerde hij kort af’ , en ik zei meteen nou niet gezien dus . Dus ik zei oke , dus eigenlijk moet ik nu mijn bestelling verdelen in 2 bestellingen. Om dus aan elke bestelling 1 voucher toe te voegen . Want die voucher was dus niet geactiveerd want anders had ik niet zo’n hoog bedrag. Dat kon hij dus niet terug vinden en dat was een actie van Ibood dus dat moest ik maar aan Ibood vragen? Huh? Ik bestelde toch bij hun? Nou daar kon hij niet op beantwoorden zei hij nogmaals. Dus ik zei u kan niet kijken of ik nou 30,- 60,- of niets had gebruikt. Nee reageerde hij boos. Ik zei nou dan wil ik mijn bestelling annuleren. Want zolang het voor mij niet duidelijk was of ik nou 82,- 52,- of 22,- moest betalen ga ik niet akkoord. Heel logisch vond ik. Nou dit doen we normaal niet maar bij hoge uitzondering zal ik het annuleren.. met een stilte erachter, wachtte hij nou op Bedankt? Grapje zeker. Hij vervolgde zijn verhaal met dat dit een paar weken kon duren. Ivm verwerking. Ik zei he?! Dus ik moet weken wachten tot ik mijn geld terug krijg. Nee zei hij, U krijgt dit geld als winkel krediet bij Vistaprint. Dus ik zei he?!! dus ik ben mijn geld gewoon kwijt zegt u dat nou? Hij zei nee u bent het niet kwijt het staat gewoon op het uw account van Vistaprint. Nou toen brak mijn klomp. Ik zei meneer vind u dat zelf ook niet raar.. bij beantwoorde mijn vraag met ‘Nee dat ligt aan u’ en verbrak de verbinding!!!
Ik belde meteen terug, zo ga je niet met klanten om. En vervolgens werd ik constant in de wacht gezet , na precies 5 minuten heb ik opgehangen , ik was bij de eerdere telefoon gesprekken niet eerder in de wacht gezet.. toeval?.. nee ik denk het niet.
Ik heb een half uur gewacht, nummer herkenning uitgedaan en ja hoor zonder problemen kreeg ik dezelfde man aan de telefoon. Wel handig dat de man in kwestie zo’n chagrijnige uitspraak heeft zo herkende ik hem meteen. Zijn naam genoteerd en opgehangen.

ps na het lezen van de mail van Ibood stond er idd dat er 1 voucher per keer gebruikt kon worden. Maar dat was via de kant van Ibood en niet van Vistaprint. Maar dan nog, een fout maken is menselijk maar dan is er toch een klantenservice die je kan helpen….toch? Dus toch niet!

Dit bericht werd geplaatst in overig en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Vistaprint

  1. Deborah zegt:

    nou jaaaa, wat een eikel!!! duidelijk erg blij met zijn carierre keuze…ahum…ja en dan word er van “ons” mensen verwacht dat je andere respectvol behandeld, terwijl zo’n kerel je hele dag kan vergallen!!

    • yvet78 zegt:

      Ja Deb inderdaad, ik wilde allemaal dingen doen gister. Niets van gekomen omdat die man echt letterlijk mij 3uur heeft bezig gehouden en de energie uit mijn lijf zoog.
      Dankje voor je reactie Lief! kusz

  2. Robin zegt:

    Wat een hufter zeg. Zo ga je niet met klanten om, maar dat lijken ze bij Vistaprint niet te snappen. Een hele goede reden voor mij om nooit wat bij dat soort galbakken wat te kopen.

    • yvet78 zegt:

      Nee onbegrijpelijk, ik kreeg aan het begin te horen dat er een mogelijkheid was dat het gesprek opgenomen kon worden. Nou dat zouden ze voor de grap eens moeten doen. En na luisteren. Ik ben vast niet de enige die deze ” gezellige” meneer aan de telefoon gehad heeft.

  3. Bizarre actie van Vistaprint!
    Deze achterlijke mongol moet gewoon direct een schop onder z’n luie fat ass krijgen!!!

  4. Ivon zegt:

    Echt…. wat belachelijk!! Niet normaal zeg!! Zit je dan met je goede gedrag.. En die meneer raad ik een andere baan aan. Echt. Dat kan echt echt echt niet!

    • yvet78 zegt:

      Precies maar het rare was ik hoorde ook andere mensen op de achtergrond. Dan vraag ik me af is er dan geen enkele collega die dan zegt, *zo praat je niet tegen klanten*
      Blijkbaar niet…

  5. Ik heb ook eens een bestelling bij Vistaprint geplaatst.. Hoewel ik volgens de site voor 64 euro klaar was bedroeg de factuur bijna 100 euro.. Vervolgens had ik dezelfde ellende als jou.

Geef een reactie

