Ik de Beauty goeroe(hoehoe)

Ik heb behoorlijk wat rare (ik noem ze toevalligheden) op beauty gebied mee gemaakt.

Oke als eerste zal ik vertellen dat ik een hekel heb aan gebruiksaanwijzingen en ze dus ook nooit lees, ik kan het allemaal wel… en eerlijk gezegd is dat ook meestal het geval. Meestal.. Kom ik er niet uit dan zoek ik het eerder op internet uit dan dat ik zo’n boekje ga doorbladeren.
Waarom? Geen idee heb er gewoon een hekel aan.. en ik blijk niet de enige te zijn.
Maar het rare is dat het met de voorwerpen waar een gebruiksaanwijzing bij zit het ook altijd goed gaat.

Het zijn vooral de dingen die het leven makkelijker dienen te maken, die ik dus zo gebruik dat ze mijn leven lastiger maken.
Hierbij wat ervaringen.

Het scheermesje: Lekker dobber de dobber …me-time. Scrubje (daar later meer over)
Olietje.. beentjes scheren enz. fris en fruitig uit bad stappen, afdrogen, bodylotion op. Creme op mijn gezicht… en toen ging het mis tenminste.. ergens tussen het in bad stappen en mijn crème op mijn gezicht doen. Ik keek in de spiegel. Schrok. Keek weg en keek weer terug in de spiegel … nog steeds! Er was een hele hap uit mijn wenkbrauw. Hoe?? Ja geen idee dus. Maar er was wel een hap uit. Oke waarom ben ik nooit in de Pamela Anderson trend blijven hangen.. getekende lijntjes als wenkbrauwen. Kon er ook geen hap uit gehaald worden. En de volgende dag had ik een verjaardag.. met in het ontbrekende stukje een streepje potlood.
Ik heb veel aan vanilla Ice gedacht die weken. Die had het ook… maar ja dat was de bedoeling.

Henna: Nooit maar dan ook nooit ‘test’ ik een stukje haar met nieuwe haarverf wat vaak wel aanbevolen wordt.. en dit keer wel. Raar maar waar, voorgevoel denk ik.
Ik heb jaren mijn haar blonder dan blond gehad… Zo erg dat ik het bij de kappersinkoop moest halen. Wat ik elke keer in groot verpakking moest halen. En net als je het echt nodig hebt.. is het op. Op naar de winkel. Nergens zag ik het blonde wat ik wilde (zeg maar wit) omdat ik nogal donker haar heb. Moest het ook wel (zeer) licht blond zijn. En daar… daar stond dé kleur, van Henna. Die gekocht en toch even testen.. nooit gedaan en ben blij nu van wel. Ik heb 2 jaar lang met een groene pluk in mijn haar gelopen. Daar was niet eens overheen te verven. Ik denk dat ik wat argwanend was, toen ik de verpakking openende en een raar naar aarde ruikende poeder zag. Gelukkig maar , nu was het 1 plukje. Het had mijn hele haar kunnen zijn.

Kleurlenzen: Geweldig leek me dat.. als je ze goed in je ogen doet dan. Ik weet nog steeds niet wat er precies mis ging maar na veel gepraat tegen mezelf in de spiegel ‘je kan het je kan het’ bleef ik het toch heel raar vinden, iets vrijwillig in je oog duwen. Maar oke ..1..2… plop ..auw auw AUUUWWW.. ik ben in mijn eentje door mijn woonkamer gehold en er prikte iets zo hard in mijn oog (ipv stil blijven staat, helder denken en dat ding uit mijn oog te halen) . Maar oke probeerde mezelf te kalmeren en heb het ding er met moeite uitgehaald, en ook meteen in het prullenbakje gegooid. Nooit meer dacht ik toen. Vorig jaar nog een poging gedaan en toen lukte het wel GNA! Alleen zag je het verschil dus niet. Nooit meer dus.

Nou dit soort dingen dus.
* Wimperlijn verwisselen met secondelijm en bijna mijn oog dichtgeplakt.
*2 paracetamols innemen na wat drank met oud en nieuw en de volgende ochtend op het aanrecht een uitgedrukt stripje vinden van hoesttabletten en inderdaad.. ik heb niet gehoest die nacht.
*Als kind, met een soort kammetje van mijn oma mijn haar gekamd (wist ik veel dat er een scheermesje inzat) heb dus een aanstal weken met een kale pluk op mijn hoofd gelopen. En daarna stekels en daarna haar wat enkel omhoog wilde gaan staan..
*Tijgerbalsem en daarna in mijn ogen gaan wroeten.. en nog meer. Ja die tijgerbalsem voel je later pas.
*Mijn ouders hadden voor hun trouwen. (1972) een solar- lamp gehad. En die vond ik op zolder, een gratis bruin kleurtje dacht ik… ging een kwartier zitten onderhand lekker lezen. Resultaat, mijn gezicht onder de blaren en verbrande oogleden.
*savonds een date hebben en dan smiddags van je vriendin een blauwe lolly aannemen is ook geen plan… ik kon poetsen wat ik wilde. Kreeg het blauwe niet van mijn tanden en tong af. En nee het is nooit wat geworden met die jongen.
*Niet goed de verpakking lezen en denken dat je badschuim in je bad hebt gegooid. Vervolgens in bad gaan liggen onderuitzakken en allemaal rare dingen op je rug voelen. Ik had dus scrubcreme in grote mate in bad gegooid.

Enz enz… Het is dus heus niet makkelijk om een vrouw te zijn. Dat je het even weet.

Dit bericht werd geplaatst in beauty. Bookmark de permalink .

6 reacties op Ik de Beauty goeroe(hoehoe)

  1. Pingback: Tweets that mention Ik de Beauty goeroe(hoehoe) | Yvet78's Blog -- Topsy.com

  2. Genezerik zegt:

    LOL feest van herkenning… voor “nou dit soort dingen dus”… behalve die wenkbrauwen dan…. dat was bij mij 1 bakkebaard 🙂

  3. McFriend zegt:

    GEWELDIG… en Herkenbaar helaas hahahahahah

  4. Deborah zegt:

    ik pieste zowat in mijn broek van die hoesttabletjes!!! fantastisch!!! en idd, ik lees ook nooit de gebruiksaanwijzing, pas als het echt niet lukt denk ik..oh ja er zit een boekje bij!
    Ik heb wel ooit eens zelf een permanentje gezet, om er vervolgens als een poedel bij te lopen (eigenlijk meer elektrische schok-kapsel maar oke) en er daarna achter te komen dat je zwanger bent en dus vol hormonen zit waardoor je haar écht niet mee werkt..resultaat…stekels! hahaha

    Je schrijft heerlijk!

  5. Motjes zegt:

    Ach als je de humor er maar van kan inzien. Ik heb dit nou NOOIT ahum :-))))))

Geef een reactie

