Update

Zo even een update.

Maandag voor de eerste keer naar de pijnpoli in het AMC geweest.

Ik was niet nerveus maar vond het best spannend. De keren dat er een nieuwe stap onder nomen werd , gebeurde er wel iets maar ik werd er niet wijzer van.

Dus nu deze stap. Ik had van te voren een heel pakket met vragen gehad, 25 pagina’s.

Ik heb er tegen aan zitten hikken, zo’n dubbel gevoel. 25 pagina’s invullen en allemaal over wat dat been precies met je doet. Zelfs de vraag ‘denk je ook wel eens aan zelfmoord’ kwam voorbij .. Ja hallo! Dan zou al die moeite dus voor niets zijn geweest ‘Nee’ dus.

En aan de andere kant wist ik ook dat ik het zo nauwkeurig ingevuld moest worden, en gelukkig maar. Want het eerste gesprek met de arts ging erg goed. Een leuke arts, duidelijke taal en ze had duidelijk alles gelezen want , ik hoefde (gelukkig) niet weer alles te vertellen.

Is geen luiheid maar er is in 2 jaar tijd zoveel gebeurd dat het zonder briefje bijna niet mogelijk is alles te herhalen. De ondernam wat testjes doormiddel van iets vegend over mijn been (later gevraagd aan Gert, ik dacht een ruwe zakdoek, bleek een kwast. En een naaldje maar bleek een saté prikker)  Ik durfde niet te kijken want de plek in mijn lies is zo gevoelig dat ik eigenlijk niet wilde weten – wat-  ze ging doen. Ik moest wat oefeningen doen. Wat uiteindelijk alles bij elkaar opgeteld me niet echt een fijn gevoel gaf. Maar ja moet gebeuren.

Na de testen gaf ze aan dat ze er niet zeker van was dat de pijn niet toch vanuit mijn rug kwam. Ik hoopte echt dat dat hoofdstuk afgesloten was.. Maar nee..daar was ie weer.

Ik geloof daar zelf niet in, maar ja wie ben ik, omdat ik echt nooit last van mijn rug heb. Jaaa  Begin dit jaar kwam er uit een scan dat er een hernia zat. En daar heb ik dus (weer) fysio voor gehad en een zenuwblokkade. En dat was echt hel , geloof me! Wat deed dat pijn. In de auto zat ik nog na te janken. De prik gaat vol je zenuw in, en dan schiet automatisch je been omhoog. Ten eerste zat hij zo te wroeten en vervolgens zegt hij ‘even stil blijven liggen’ Ja dat had ik ook echt onder controle, het is zo’n hamertje- op- je – knie reactie. Er moest daarvoor een verdoving zijn geweest alleen dat  heb ik dus even gemist. Dus liever niet meer, nou eigenlijk nooit meer. Geloof me ik ben geen mietje in mijn heup/lies heeft al 2x een naald gezeten ter grootte van een potlood.

Dus toen ze mijn rug weer naar boven bracht, moest ik wel slikken. Maar oke dat is een later stadium. Ze legde 2 nieuwe acties uit. Een Tens apparaat (zelfs mijn pc geeft ‘fout woord’aan)

En zo reageerde ik dus ook.. geen idee. Toen ze ging uitleggen begon er wel een klein lampje te branden. Het is een apparaat wat vroeger ook al gebruikt werd. Vroeger waren het van die sponsjes die met klittenband aan je vast gezet werd. Door die sponsjes die weer vast zat aan draadjes werden elektrische schokjes gegeven. Ik kan me nog herinneren dat dat ding zo groot was als een karntonnendoos en enorm veel herrie maakte.. oké dat was dus ongeveer. Toen ik 11 was… Blijkt dat ding ook met zijn tijd te zijn meegegaan..zie foto’s hieronder.

Klein apparaatje ter grote van een Ipod. En sponsjes..echt niet.. plakkers.

Maar daar moest ik dus een afspraak voor maken bij een Tens consultant. Verder is er nog een medicatie bijgekomen. Een sterkere pijnstiller en de andere medicatie mocht ik erbij houden. Verder gaf ze me nog maagbeschermers mee voor mijn oude medicatie, blij dat zij wel oplet 😉 .

Nou uiteindelijk echt een fijn gesprek. En duidelijk. Ik ga de Tens proberen incl de medicatie en dat via de Tens dame kom ik weer terug bij deze arts.

Vandaag (woensdag) bij de Tens mevrouw geweest. Ook een zeer fijne dame. Ik zei dat ik het best eng vond omdat ik wist dat er straks iets op ‘dé’ plek geplakt zou worden en als bonus ook nog eens schokjes doorheen zouden .. ‘Meid voel je niets van, maar ik begrijp je heel goed’.  Dit stelde me echt gerust .. en hop ..broek uit en kom maar. De plakkers erop voelde ik niets van. Ze zette hem aan en ik moest zeggen wanneer ik wat voelde. Een ‘tikkend’ gevoel op mijn been werd langzaam duidelijker. Ja.. is goed zo.. even wennen aan het gevoel. Ik kreeg meteen het apparaatje in handen ‘hier doe jij het zelf maar’ was haar opdracht. Ha ha.

Ik heb mezelf niet geëlektrocuteerd  hoera! Dus ze kon hem ‘veilig’ met me meegeven.

Ik heb een 3weken programma gekregen, dit in combi met de medicatie moet de aankomende 3 weken zijn werk gaan doen. Er zijn verschillende programma’s en elke week probeer ik een ander programma. En uiteindelijk moet ik voelen welk programma voor mij het best geschikt is.  3 weken en 4 keer per dag zullen mijn gadget en ik samen gaan werken.. oké het is geen Iphone, maar als het werkt ben ik zéér gelukkig!  

Dit bericht werd geplaatst in Been / Heup en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Update

  1. pegasus_girl zegt:

    Hoop doet leven.. laat ’t ajb soelaas bieden. Zou mooi wezen! Is inderdaad wel kekkig uitziend apparaatje… Enneh, alleen al het beeld van een potlood formaat naald die ergens je lichaam ingaat, doet me rillen ouch!

    • yvet78 zegt:

      Over die potlood moet je niet nadenken.. wilde ik ook niet doen. 1e keer dacht ik .. ik kijk niet ik kijk niet.. en toen vroeg de arts wat, kijk om hop recht tegen die naald aan.. en de 2e keer kon ik alles op een scherm zien. Zit je niet op te wachten maar je oog trekt er naar toe ha ha..

  2. dppz zegt:

    Vorige week heb ik de laatste arts gezijn van de pijnpoli in zwolle. Waarschijnlijk wordt het een verhaal dat ze niets voor me kunnen betekenen.
    Ik hoop voor je dat ze iets voor je kunnne doen.

    • yvet78 zegt:

      Jemig dat is vervelend zeg.. echt rot! En nu dan? niets?
      slecht nieuws., zou je niet in een anders ziekenhuis terecht kunnen bij een pijnpoli (alszijnde 2nd opinion)
      sterkte.
      Lies Yvet

Geef een reactie

